dinsdag, september 29

5 FAVORIETEN: HERFST


Klaar om eens lekker te schrijven zat ik achter mijn laptop, zat ik 's ochtends lekker op bed toen mijn laptop uitviel en mijn oplader spoorloos was .. handig weer. Inmiddels alles weer gevonden en dus de post door deze error een beetje later, maar goed! 
De herfst is nog maar net begonnen, maar wat vind ik het heerlijk! De twee volle weken vol regen vielen natuurlijk een beetje tegen, maar goed dat is wel wat herfst is. Toch geniet ik wat meer van het zonnetje dat nu door mijn kamer naar buiten schijnt. Een koude bries als je op de fiets zit, ingepakt in je warme jas, maar toch de zon die je gezicht warm houdt en de straten goudgeel verlicht. In de korte tijd dat de herfst begonnen is, heb ik toch al wat kleine favorieten voor dit seizoen verzameld om met jullie te delen. Lees je mee? ...


 (Ohja alle foto's zijn even gemaakt met mijn telefoon, omdat ik mijn sd kaartje helaas even niet had ..)

Nummer éen op de lijst [in totaal willekeurige volgorde] is de Biologische ochtend thee van de Albert Heijn. Ik ben dol op thee (wie niet!) en zeker in de herfst en winter begin en eindig ik de dag in ieder geval graag met een warme kop thee. Deze ochtend thee bevat onder andere venkel en anijs die zorgen voor een warme en kruidige smaak van de thee. Volgens de verpakking helpt de thee bij het natuurlijke reinigingsproces: een goede start van je dag dus! De thee is van het AH biologische huismerk en dat maakt hem lekker betaalbaar (€1,09) even uit mijn hoofd. Ook de verpakking vind ik er heel leuk en licht uitzien. Ik kocht laatst ook de avond variatie en ze zijn allebei heel rijk aan smaak en  zeker het proberen waard!


Dan even over op makeupjes. Bij de herfst horen voor mij, en misschien ook voor jou, donkere tinten. Een warme blos op je wangen en lekker donkere nagels en lippen. Een van mijn all time favourites is deze lippenstift van de Hema (die goede ouwe hema). Een 'berrykleur' met een mooie paarse ondertoon. De lipsticks van de Hema zijn altijd prettig geprijsd, maar dat betekent dus wel dat je ze na een potje eten of zoenen éventjes moet bijwerken. En verder, tsja: i just love it! Mocht je denken: hmm dat is wel heel donker? Probeer dan een rodere ondertoon, die valt misschien net wat lichter uit. [Tip: nummer 16!] 




































Om maar even door te gaan op de categorie makeup: nagels! Ik ben over het algemeen iemand die meer
van donkere nagels houdt dan van lichte kleuren. Zelfs in de zomer vind ik het heel moeilijk om een keer niet voor een donker kleurtje te gaan. Dus hooray voor de herfst, want donkere kleurtjes zijn nu natuurlijk wel een must! Mijn favoriete tint is toch wel paars - surprise alweer - en dit lakje van Catrice is zeker een favoriet. Hij dekt heel mooi, maar valt wel vrij donker uit. Een mooie en classy kleur 'Vino Tinto'. De lakjes van Catrice zijn onder andere te koop bij Kruidvat. Voor iedereen die gek is op lichte pasteltintjes: take a look on the dark side of life haha ...


En dan over op eten - yumm - en dan even in het bijzonder: havermout! Ik kan denk ik oneindig havermout eten hahaha en deze variant vind ik toch wel het allerlekkerst. Ik ben niet zo'n fan van warme havermout, dus ga ik voor een koude versie met cashewnoten, dadels en natuurlijk havermout - duh. Ik heb dit heerlijke ontbijtje [of lunchje of tussendoortje] denk ik al vijf keer genoemd in posts, dus het moment is daar: Men neme 60 gram havermout, 60 gram cashew noten en vijf dadels. 's Avonds laten weken in water, in de blender of fijn maken met de staafmixer et voila! Ik vind het zelf heel lekker om er kokos over heen te doen en blauwe bessen doen het ook heel goed. Een all time favorite, en in de herfst dus net zo lekker! Probeer :) 



En dan last maar zeker zeker zeker niet least mijn nieuwe jas! Na denk ik twintig keer het hele internet door te zoeken, vond ik deze leukerd uiteindelijk in de Pull and Bear afgelopen koopavond. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er super blij mee ben. De binnenkant is heerlijk wollig, maar het leuke voordeel is: hij is reversable! Dus ja, je kan ook aan de buitenkant heel lekker zacht zijn. De kleur, het materiaal en de prijs [€45 www.pullandbear.com] deze jas voldoet aan al mijn herfst eisen! Ik kan niet wachten tot het wat kouder wordt (wel met een zonnetje!) zodat ik hem elke dag aan kan, heerlijk ingepakt.

Zo, het ging eventjes mis met uploaden en ja ik miste ook mijn zondag post, na een feestje van een lieve vriendin zaterdagavond: maar gelukkig is het heerlijk herfst weer en komt alles weer goed. Ik hoop dat jullie dit een beetje een leuke post vonden en ik dacht erover om vaker vijf favorieten te doen, met een ander thema. Aankomende zondag heb ik een outfit post ready en voor donderdag [misschien wordt het vrijdag] is het nog even een verrassing .. Wat is jullie favoriete herfst item? 


Liefs met een kop thee,
Chas 











1 opmerking:

  1. Leuke favorieten! Vooral de thee staat bij mij ook sowieso op nummer 1 qua herfst favorieten, en dan met name de groene thee van clipper, die is echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen