zaterdag, september 24

HOW I KEEP MY SKIN CLEAR (VEGAN)


Terwijl de klok veel te snel tikt - ik moet over zeg maar vijf minuten vertrekken naar werk - upload ik snel de laatste foto's. Hoewel ik niet iemand ben die dagelijks veel make-up draagt, ben ik wel erg keen op mijn huidje haha en daar heb ik dan ook best een verzameling met smeersels voor. Omdat ik ziek was uiteindelijk een dagje later dan gepland, maar hier is na een jaar ongeveer eindelijk mijn huidige skin care routine. ... Lees gauw verder 


Stap 1: wassen
Een paar dagen geleden kwam eindelijk mijn Dr.Bronners zeep binnen per post. Ik weet niet hoe veel youtube filmpjes ik al heb gekeken, die zweren bij deze vegan all-in-one zeep, maar ik kan me alleen maar bij hen aansluiten. De pepermunt verfrist je gezicht en geeft bijna een tintelend gevoel. Verder reinigt hij ontzettend goed en de oliën erin (bijvoorbeeld kokos olie) laten je huid heel zacht achter, zonder trekkerig gevoel. Ik was mijn gezicht zowel 's ochtends als 's avonds en mijn 'routine' is hiervoor bijna hetzelfde. De Dr.Bronners zeep is dus echt een favoriet en ook te gebruiken voor zeg maar alles wat je kan bedenken (baby wassen, hond wassen , de vloer wassen?) 


Stap 2: Moisturize!
Nadat ik mijn gezicht heb gewassen vind ik het heel belangrijk om een vochtinbrengende crème te gebruiken. Zelfs als je een vettige huid hebt, blijft het belangrijk om te zorgen dat je gezicht gehydrateerd is. Als eerst gebruik in mijn rozen water toner en zodra deze is ingetrokken smeer ik een goed laagje van mijn Imperials moisturizer op mijn gezicht. Op wat drogere plekjes smeer ik graag wat extra. 


stap 3: Nog meer smeren
Na mijn moisturizer komt er natuurlijk nog meer smeersel - can you ever have enough? - en de twee crèmes hierboven zijn al een lange tijd favorieten. De aloë vera collectie van de Tuinen is heel mild en verzorgend en bevat geen parabenen of parfum. De pure aloë vera gel gebruik ik meestal als oogcrème en gebruik ik op mijn hele gezicht alleen in speciale gevallen. Omdat de gel heel geconcentreerd is, vind ik het fijn om hem te gebruiken om mijn gezicht wat te verkoelen (bijvoorbeeld na een dagje zonnen) of als ik een wat geïrriteerde huid heb. De dag- en nachtcrème gebruik ik - suprise suprise - als dag en nacht crème! Net als de gel is hij heel verzachtend en voedend, maar minder geconcentreerd en een lichtere formule. Hij trekt snel in en voelt niet 'zwaar' of plakkerig. 



stap 4: Maskers en olie

De twee producten hierboven gebruik ik heus niet elke dag, maar voeg ik ongeveer éen keer per week toe aan mijn gezichtsverzorging. Gewoon op de dagen dat je net even wat extra kan gebruiken of je gewoon besluit een maskertje te doen en in bad te gaan liggen. Mijn Love Lettuce masker heb ik al eerder uitgebreid gereviewd, dus mocht je hier meer over willen lezen kun je die op mijn blog vinden. Dan de olie waar ik bij zweer: Jojoba! Het klinkt niet alleen heel leuk - jojoba jojoba - maar werkt vooral ontzettend goed. Als mijn gezicht veel te verduren heeft gehad - lees uitgaan, weinig slapen of gewoon slecht eten - vind ik het fijn om 's avonds in plaats van een nachtcrème, ongeveer drie à vier druppels op mijn gezicht aan te brengen. De olie kan dan de hele nacht in brengen en work its magic. Als het wat kouder wordt of mijn gezicht wat droge plekjes heeft, meng ik een paar druppels van de olie met mijn dagcrème om mijn gezicht zacht en soepel te houden. Ideaal tegen een schrale en rode huid + geeft een mooie natural glow. 

Dit was voor nu dan mijn huidige gezichtsverzorgingsroutine. Ik hoop natuurlijk dat jullie er wat aan hebben, maar vergeet niet dat iedere huid anders is en dat je iets moet vinden wat bij jou huid past. Alles wat ik op mijn gezicht - of in mijn andere producten - gebruik is vegan en dierproefvrij! Hebben jullie al een hol grail product gevonden om je huid te verzorgen?
Voor nu ga ik mijn laptop maar gauw afsluiten - ik ben inmiddels alweer klaar met werk anders kwam ik veel te laat - en van mijn weekend genieten. Zondag staat er weer een nieuwe post online, stay tuned as always ...




2 opmerkingen:

  1. oh klinkt allemaal echt heerlijk voor je huid, misschien moet ik maar ook eens een keer gaan investeren in iets meer skincare dan een facewash...
    xx Ish

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja ik heb wel een hele boel hoor, whatever works for you! :)

      Verwijderen