donderdag, oktober 13

30 DAYS OF MINDFULNESS UPDATE


Als mijn wekker gaat doe ik langzaam mijn ogen open. Te moe om meteen op te staan pak ik mijn telefoon erbij, om maar op de gebruikelijke manier 's ochtend mijn instagramfeed etc. door te kijken. Tot mijn schrik heb ik geen internetverbinding; huh vlieghtuigmodus? Dan realiseer ik het me ineens: 'Shit, ik zou een mindfulness ding doen'. Soms laat de juiste instelling nog even op zicht wachten zegmaar .. Vandaag een update over de - bijna - eerste week van mijn mindfulness challenge + korte life update. Lees hier meer ...

* De foto hierboven is er een uit een korte zelfportetserie die ik een tijdje terug heb gemaakt. Voor meer zie mijn instagram account @chaskandrea 

Zondag, dag 1. 'Stay offline for a day'
Zoals ik hierboven al dramatisch beschreef merkte ik 's ochtends meteen hoe erg het in mijn systeem zit om als eerst mijn telefoon te pakken, maar hij stond op vliegtuigmodus en mocht dus meteen weer terug op mijn nachtkastje. Ik was van de voren niet echt bang dat ik het niet zou volhouden of heel vervelend zou vinden en het pakte dan ook goed uit. Wakker worden met geluiden van buiten, natuurlijk licht en je eigen leven in plaats van een online wereld, kan ik iedereen wel aan raden (al is het zelf maar voor éen dagje). De rest van de dag ging me eigenlijk vrij goed af! Ik heb bijna de hele dag gewerkt en kon in mijn pauze - waarin in normaal weer even alle social media update - eigenlijk wel extra genieten van mijn eten en even een praatje maken met wat collegas. Aan het eind van de dag voelde ik me ook veel rustiger toen ik eenmaal wilde gaan slapen, maar dat eindeloos naar een beeldscherm staren niet goed voor je is, was me al best duidelijk haha. 

Maandag, dag 2. 'Meditate for 15 minutes'
Hoewel ik de uitdaging van vandaag eigenlijk heel erg goed had kunnen gebruiken, is het van echt mediteren helaas niet gekomen. Om 6:45 werd ik opgehaald om een uurtje warm te rijden, voordat ik om 8:00 mijn rijexamen ging doen. De rest van de dag was ik moe, blij - want ik heb hem gehaald - en druk met studeren. Natuurlijk allemaal slappe excuusjes (ik heb trouwens wel yoga gedaan) en ik zal proberen het er op een andere dag bij te stoppen.

Dinsdag, dag 3. 
De oorspronkelijke challenge die voor vandaag gepland stond was:  'declutter your digital life'. Omdat ik persoonlijk niet echt het gevoel had dat ik hier iets mee kon, besloot ik vandaag iets anders te doen. Lezen en schrijven. Zodra mijn studie weer begint en ik dus veel verplicht moet lezen, vergeet ik eigenlijk altijd dingen te lezen die ik wíl lezen. Dinsdag pakte ik het boek erbij dat ik in de zomervakantie eigenlijk al had willen uitlezen: Paula van Isabel Allende. Ook besloot ik een soort dagboekje bij te houden, gewoon omdat ik dit vroeger altijd deed en het je zoveel rust kan geven (als je het ook echt bijhoud). 

Woensdag, dag 4. 'No complaint day'
Oke, laten we eerlijk zijn. Ik zag niet per se op tegen deze uitdaging, maar was wel bang dat het me niet zou lukken haha. Ben ik nou per se een heel erge zeikert? Nee niet per se. Maar aan de andere kant kan ik wel 100x op een dag zeggen dat het zo koud is, ik trek heb, ik nog veel moet doen etc etc. Vandaag heb ik hier echt extra op gelet en ik moet zeggen dat ik trots ben op hoe positief mijn instelling vandaag was. Helaas heb ik toch wel echt gezeurd over de kou, maar ach dat kan ik mezelf dan wel weer vergeven. Ik had het geluk dat ik vandaag toch al wel in een goede bui was. Een tip voor als je dit een keer wilt proberen, maar eigenlijk precies die dag met veel zit: spreek het niet uit maar schrijf het wel van je af (in een boekje, je telefoon ..).

Donderdag, dag 5. 'Identify your 3 to 6 main priorities'
Over deze challenge moest ik eventjes nadenken. Mijn notebook/dagboekje is handig om dit soort kleine gedachten in op te schrijven. Ik heb besloten niet alle zes de prioriteiten hier online te delen, omdat ik dat toch vrij persoonlijk vind. Een paar van mijn prioriteiten zijn: het investeren in mijn relaties (romantisch, vriendschappelijk of familie) , het halen van mijn propedeuse en daarnaast genieten van mijn studietijd en tot slot zorgen dat ik tijd maak voor sport en ontspanning! Ik vond de challenge van vandaag eigenlijk heel leuk en het is goed om eens in de zoveel tijd voor jezelf te bedenken wat belangrijk is voor jou en of je daar genoeg tijd en ruimte voor maakt.

Helaas heb ik nog geen hele week om over te schrijven en volgende week donderdag zal de post dus wat langer zijn! Voor aankomende zondag staat er een herfst beauty favorites gepland en aankomende dinsdag weer een tuesdays outfit. Nog twee daagjes volhouden tot het weekend allemaal! Stay tuned





1 opmerking: