donderdag, juli 16

OH OH LISSABON ..


Jeetje, hoe is het mogelijk om zelfs in de vakantie geen tijd te vinden om jullie te updaten! Met een dikke plak bananenbrood zit ik nu wel echt helemaal klaar om een paar plekken in Lissabon met jullie te delen die zeker een bezoekje waard zijn. In Amsterdam is mijn vakantiegevoel vandaag pas weer terug, nu de zon eindelijk een beetje wilt schijnen. Dus even lekker wegdromen bij kiekjes van een weekje zon, lezen jullie mee? .. 


Mercado da Ribeira
Op onze eerste dag in Lissabon liepen we vanaf de haven als allereerst door deze grote overdekte markt. De markt heeft twee delen, met als eerste zoals je ziet een geheel vernieuwd deel met allemaal kleine foodkraampjes en enorme tafels om aan te schuiven. Als je aan de zijkant een poort ondergaat kom je in een echt marktgedeelte: kramen vol met bloemen, planten, groente, fruit en vis. Het fruit kost echt geen drol, dus heerlijk als je even wilt inslaan voor een dagje wandelen. Super leuke plek! 


A Padaria Portuguesa
Deze prachtige naam op de koffiebeker hoort bij een lunchketen die je op verschillende plekjes in Lissabon vindt. Je kan binnen zitten maar ook een nummertje trekken voor een 'to-go' bestelling. Hoewel het een keten is, is het helemaal niet saai. Het doet meer denken aan een bagels and beans idee à la Lissabon. Heerlijke pastelleria's, ijs, broodjes en koffie. Een goede plek om te reloaden. 


Museu Calouste Gulbenkian
Yes het is echt gebeurd, we zijn zonder begeleiding of dwang ook naar een museum geweest. Het is belangrijk dat iedereen een beetje zijn ding kan doen, dus terwijl ik met éen vriendin rondliep, hebben de anderen braaf op ons gewacht in de hal. Het museum had verschillende tentoonstellingen, maar heeft geen Moderne kunst (modern museum zit wel om de hoek). Van Egyptische kunst, tot Monet, tot meubels: je vindt er vanalles .. 


Castelo de S. Jorge
Een van onze laatste bezichtigingen was dit kasteel. Met een Tuk Tuk gingen we over de heuvel van kronkelweggetjes helemaal naar de top om vervolgens uit te kijken over Lissabon, vanuit de tuinen van het kasteel. Ik denk dat we hier uiteindelijk wel anderhalf uur zijn gebleven. Het is een perfecte plek om even uit te rusten, over de stad te kijken en rustig door de tuinen van S. Jorge te wandelen.

Natuurlijk heeft Lissabon nog veel meer mooie plekken om te bezoeken en ik heb dan ook echt nog veel meer foto's. Een wijk die je bijvoorbeeld zeker moet bezoeken is Bairro Altou, maar ook even zitten langs het water of van winkel naar winkel hoppen, mag natuurlijk niet ontbreken. Denk je aan een eerste city trip, dan is Lissabon zeker de moeite waard. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik deze super leuke stad met mijn vriendinnen heb kunnen ontdekken! Hoe zit het met jullie zomer plannen?

Liefs,
Chas



1 opmerking:

  1. Ik vind Lissabon zelf super leuk! Allemaal leuk plekjes en er is altijd wel iets nieuws te vinden

    BeantwoordenVerwijderen