zaterdag, juli 18

EEN DIERPROEFVRIJE MAKE-UP COLLECTIE


Bijna elke maand koop ik in ieder geval de Fashionista, gewoon omdat het zo lekker is om bladeren te kopen, ze telkens opnieuw door te bladeren en uiteindelijk te gebruiken voor mijn plakboek. In het nummer van deze maand vond ik een artikeltje waarin Teske vertelt over dierproefvrije make-up. Na het lezen was ik helemaal geïnspireerd en ook ik kan nu zeggen dat mijn cosmetica collectie helemaal cruelty free is! Over mijn motieven, handige blogs en twee nieuwe producten lees je hieronder meer ..



Het afgelopen jaar ben ik goed gaan letten op mijn gezondheid. Zowel fysiek als mentaal is het belangrijk om goed te zorgen voor jezelf. Hoewel ik geen vegetariër ben zoals Teske, vind ik het belangrijk om zo natuurlijk mogelijk te eten en eet ik weinig vlees. Na het lezen van dit artikeltje bedacht ik me: als ik natuurlijk en puur wil eten om me goed te voelen, waarom dan ook geen eerlijke cosmetica gebruiken?

Ik heb een middag de tijd genomen om mijn make-up en cosmetica eens rustig uit te zoeken met behulp de dierproefvrije cosmeticalijst van Sophie op haar blog Naoki. Ik heb verschillende blogs afgespeurd naar meer informatie over cruelty free make-up en welke merken hier wel en niet aan voldoen. De keuze was snel gemaakt, al mijn 'niet-dierproefvrije' cosmetica zitten nu in een aparte tas en gaan naar vriendinnen. Hoewel ik niet veel make-up had die weg moest, moesten er wel een paar fijne items weg, maar goed dat heb ik er ook echt voor over. Twee dagen later ging ik langs de Kiko en kocht ik supermooie en helemaal dierproefvrije producten ..



 Mijn eerste aankoop was dit 'lips & cheeks' pencil. Het is een ontzettend mooie rozige nude kleur. Je hoeft bijna geen kracht te zetten om er mooi pigment vanaf te krijgen en hij blijft ook mooi zitten. Vaak drogen potloden mijn lippen snel uit, maar door de wat vettige structuur voelt het als een lipstick of lipbalm. Ook vind ik de vormgeving super mooi en classy; daar houd ik van! 




           


Als tweede kocht ik een moisturizer, iets waar ik al lang naar op zoek was en al een tijd op mijn wishlist stond. Toen ik hem in de winkel testte was ik meteen verkocht. De crème ruikt fris en trekt binnen een paar seconden in je huid. Het geeft je huid een mooie glans, gewoon net iets meer: precies wat ik zocht. Kiko heeft veel verschillende huidproducten, dus ik ga zeker nog eens terug. Deze moisturizer doet in ieder geval precies wat ik wilde en ik ben er helemaal happy mee :) 



Het is dus officieël, vanaf nu is mijn cosmetica alleen nog maar dierproef vrij. Er zijn verschillende goede bronnen waar je kan kijken of een merk cruelty free is of niet, en goede website en organisatie is PETA. Natuurlijk betekent dit dat ik sommige dingen niet meer zal kunnen kopen, maar de lijst met dierproefvrije merken wordt steeds langer en ik geniet nu van nieuwe dingen (zoals Kiko) uitproberen. Ook staat er nu in mijn badkamer een aparte shampoo en gebruik ik alleen mijn eigen douchespullen, maar het geeft me een goed gevoel en ik heb het er zeker voor over! Wat vinden jullie van dierproeven en zouden jullie ook zonder merken als Maybelline, L'oréal en MaxFactor kunnen ?

Veel liefs, 
Chas

5 opmerkingen:

  1. Gaaf! Mooi om er zo bewust mee om te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat je er zo goed mee omgaat, dierenproeven zijn voor mij ook echt uit den boze, het zou verboden moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! ik hoop dat meer mensen ervoor kiezen het te bannen uit hun spulletjes :)

      Verwijderen
  3. Heel gaaf dat je deze stap neemt. Ik heb het zelf ook gedaan een tijdje terug. Een heleboel make-up ging de prullenbak in, but i regret nothing!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee precies helemaal niet zo erg eigenlijk, er zijn zoveel merken die wel dierproefvrij zijn! Ik ontdek nu lekker veel nieuws :)

      Verwijderen