woensdag, september 23

EEN TERUGBLIK OP SEPTEMBER



Hoewel de maand nog niet echt helemaal voorbij is, ben ik toch wel in een bui om eens terug te kijken op de doelen die ik mezelf had gesteld. Iets dat ik niet altijd heb gedaan, maar het leek me wel fijn om de maand mee in te gaan. Ik ben - zoals jullie weten - lekker neurotisch soms (maar ook heel erg cool) en dol op lijstjes en maakte aan het begin van deze maand dus een lijstje met doelen die ik wilde 'halen' in September. Benieuwd of ik ze heb gehaald? Een artikeltje met wat zelfreflectie, nieuwe doelen en meer. Lees je mee?





Ohja ik besloot het artikeltje op te fleuren met wat onbewerkte plaatjes - in een natuur en paars sfeertje - die ik laatst schoot in het park. Heerlijk on relevant. Maar meer fotograferen was ook een doel, dus check! 

Na een heerlijke vakantie waarin in niet op mijn productiefst was - wie wel - begon ik school lekker zonder verplichtingen. Klinkt heerlijk, maar er komt voor mij vaak een moment waarop al het niets doen me een beetje ellendig maakt haha. Tijd voor wat September goals dus. Wat ik voor mezelf had opgesteld waren de volgende dingen: 

hardlopen oppakken
schoolwerk bijhouden
's avonds lezen
meer slapen
af en toe eerder opstaan dan nodig is (uitleg volgt)



Toen ik vanmiddag mijn lijstje bekeek, maakte het me heel blij om te beseffen dat ik al mijn eerste doelen heb gehaald! Dit klinkt natuurlijk echt als een overwinning van niets, maar toch maakte het me wel eventjes vrolijk. Het hardlopen heb ik weer opgepakt en ik maakte zelfs een nieuw sportschema, dat ik tot nu toe heel goed volhoud! Ook het schoolwerk was eigenlijk helemaal geen probleem. Dit viel me nog heel erg mee, want in mijn examenjaar had ik echt veel meer verwacht. 'S avonds lezen en meer slaap hebben me echt heel goed gedaan en konden dus ook doordat alles op school niet over de top druk is. Dan mijn laatste doel: af en toe eens eerder mijn bed uit. 

Okee ik ben niet van plan om elke dag de zon op te zien komen, maar ik ben best een ochtend mens. Het begon allemaal een beetje de tweede week van school. Hoe vaak sta ik wel niet stil op de pont naar Amsterdam centrum en besef ik me: wow .. ik ben wakker. Als er iets is waar ik niet van houd is het haasten, dus besloot ik mezelf wat meer tijd te gunnen voor een extra kopje thee, een beetje yoga of gewoon langzaam wakker worden. Twee keer per week sta ik iets eerder op en ik moet zeggen dat het heel erg mee valt! 



Niet veel zelfreflectie nodig deze keer, maar of ik het volhoud is natuurlijk de vraag. Mijn doelen voor oktober heb ik nog niet allemaal op een rijtje - gelukkig want deze post begint eindeloos te worden - maar daar post ik dan gauw wel weer iets over. Wat ik in ieder geval wilde doen is drie keer per week posten en met (2/3) deze week nu online, ben ik goed op weg haha!

 De afgelopen week gingen mijn views en volgers ineens weer wat omhoog en ik vind het super leuk dat het jullie interesseert dat ik doelen voor mezelf stel en foto's maak van paarse bloemetjes. [yay happy] Ik denk dat ik wil proberen dit elke maand te doen, toch wel een goede manier om jezelf een beetje te veranderen of misschien verbeteren, beter voor jezelf te zorgen of juist strenger voor jezelf te zijn. Niets mis met een beetje zelfreflectie, maar af en toe vinden dat je het eigenlijk best prima voor elkaar hebt is zeker niet verkeerd! 

Hebben jullie iets wat jullie in Oktober zeker vaker of juist minder willen doen? 
Heel veel liefs, 
Chas 

1 opmerking: