maandag, februari 15

MIJN DRIE FAVORIETE PARFUMS


Van alle complimentjes over het uiterlijk, vind ik 'wat ruik je lekker' misschien wel éen van de leukste. Een lekker geurtje kan je outfit afmaken en je net dat beetje meer geven. Zelf heb ik aardig wat luchtjes staan, maar toch besluit ik vaak terug te komen op mijn drie favorieten. Vandaag een artikeltje over deze lieflijke luchtjes ...                                                                                                                              Lees je mee?


Over het algemeen houd ik van lichtzoete luchtjes en ik gebruik zowel eau de toilette als parfum. Het fijne van parfum vind ik dat de geur langer blijft hangen, maar vaak is deze geur dan meteen erg zwaar. Zelf houd ik dus meer van bloemige geuren en daar heb ik erg toevallig drie hele fijne van :) 


Laten we beginnen met mijn geliefde Valentina van het merk Valentino. Dit is een van mijn wat duurdere parfums, maar voor het luchtje en de kwaliteit is het zeker een goede aankoop. Ik vind de geur fijn fris en zoet, maar niet 'meisjes' zoet. - Het beschrijven van geuren kan nog een beetje onhandig worden haha - Ik zou het beschrijven als een parfum voor een lieve maar 'sophisticated woman'. Ik heb dit geurtje al twee keer op nieuw gekocht, maar op dit moment zijn er volgens mij nieuwe versies van Valentina in omloop. Zeker het proberen waard!

  
Het volgende luchtje is Nude van Rihanna. Eigenlijk is Nude een heel goede beschrijving voor het luchtje, omdat hij heel subtiel is. Een zoet en bloemig geurtje, maar eerder zwoel dan fris. Rihanna heeft er natuurlijk voor gezorgd dat haar parfum lieflijk zoet is, maar tegelijkertijd sexy. Voor mij ruikt dit luchtje voor altijd naar vakantie, omdat ik hem de afgelopen zomer denk ik elke dag heb gedragen haha - helaas is hij dus ook bijna leeg. Dit luchtje is een wat goedkopere variant en dus zeker aan te raden als je, je collectie een beetje wilt uitbreiden. Het is een luchtje voor savonds en overdag en daarom voor mij een favoriet. 


En dan last but not least, mijn nieuwste aanwinst, Ari van Ariana Grande. Laten we even stilstaan bij het super schattige flesje - ja dat is een ponpon zonder functie - en de kleur van het luchtje. Het is overduidelijk dat Ari een zoete meisjes geur is. Ik heb een klein flesje, maar je hebt aan een spuitje in je nek en misschien op je pols echt wel genoeg. Dit is een van de geurtjes die mensen altijd ruiken als ik hem op heb haha. Dat is goed, maar je kan al snel naar een wandelende eenhoorn in een roze wolk ruiken. Iets minder subtiel dus, maar je kan het zelf goed doseren. Het is een heerlijk lieflijk zoet luchtje, met een muskus randje. Ideaal voor je girly days! 


Deze drie roze luchtjes - ook toevallig - zijn op dit moment mijn favoriet. Ik kan het heel fijn vinden om een tijdje hetzelfde luchtje te gebruiken. Hiervan krijg je het leuke effect dat mensen het herkennen als 'jouw geurtje'. Maar op sommige dagen word ik wakker en heb ik ineens zin in zoet, of juist niet. Vandaag begin in mijn dag met Valentina! Wat is jouw favoriete parfum? 


1 opmerking:

  1. Oehh wat een lieve flesjes allemaal! Ik zelf houd eigenlijk helemaal niet van zoete geuren, maar meer van wat kruidigere / avond geuren. Het parfum van Chanel 'Coco Mademoiselle' vind ik echt enorm lekker! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen