zondag, september 18

SATURDAYS OUTFIT



Bij het openen van de gordijnen gisteren ochtend, kon ik mijn opgeluchte gevoel even niet onderdrukken. Hoewel ik heb genoten van de heerlijke laatste - of misschien niet - zomer dagen, kijk ik toch altijd stiekem een beetje uit naar de eerste herfstmomenten en de daarbij passende outfits haha. Ik hoef dus ook niet uit te leggen dat ik er gisteren geen probleem mee had om mijn favoriete teddy coat weer uit de kast te halen! Vandaag na lange tijd eindelijk weer een outfitpost. Kijk je mee ?


Ongeveer een half jaar geleden besloot ik mijn kledingkast te 'zuiveren' van kledingstukken die ik nooit draag of die ik bewaar, omdat 'ik ze vast nog wel aan doe op een feestje misschien'. De afgelopen twee maanden heb ik die opgeschoonde kast gevuld met ontzettend - echt heel veel - nieuws. Ik was op zoek naar een paar items die ik al lang wilde hebben, en verder probeer ik mijn kast zoveel mogelijk te vullen met goeie basics en uitblinkertjes. In de volgende outfits zullen er zeker nog veel nieuwe items voorbij komen! 

shirt: Monki - riem: Noordermarkt - rokje: IJhallen €5 (origineel Zara) - laarsjes: Asos - jas: Pull&Bear

Bij de Monki kocht ik laatst deze heerlijk zachte turtle neck in het grijs en groen. Eigenlijk zijn het wel de perfecte items voor de herfst - ze zijn niet té warm - want ze passen overal bij! Dan even het rokje: het is inmiddels niet meer heel uniek om zo's schattige button up skirt te hebben, maar ach, ik vind hem dus nog steeds wel echt heel schattig (zowel met blote benen en sneakers als met een panty en laarjes). Mijn zwarte chelsea boots zijn van Asos en elke keer dat ik ze draag, ben ik weer blij dat ik ze heb. Zwarte enkel laarsjes zijn eigenlijk altijd een goede oplossing, lopen lekker en zijn toch stylish. En dan last maar zeker niet least, mijn heel geliefde teddy coat. Waar zal ik beginnen: hij ik zacht - echt heel zacht - en het is vrijwel onmogelijk om je niet heel fancy te voelen in zo'n knuffelige oversized jas. 




De afgelopen twee eerste weken aan de universiteit gingen - verrassend - goed, maar waren ook ineens weer druk na zo'n heerlijk lange vakantie. Het duurde dan ook even voordat ik een goed moment kon vinden om mooie foto's te schieten, maar gisteren is het gelukkig gelukt. Samen met Sep heb ik in de zijstraatjes van de Utrechtsestraat even de 'toerist in eigen stad' uitgehangen en om eerlijk te zijn, krijg ik ook nooit genoeg van de voorgevels van de Amsterdamse grachten en straatjes. 
Na verschillende plaatjes te hebben geschoten van deze eerste herfstlook, begonnen we toch allebei best trek te krijgen en hebben we de avond afgesloten met een welverdiende pasta - scampi en spinazie - bij Vapiano aan het Rembrandtplein. 


Morgen ga ik mijn derde week aan de Uni al in met veel meer rust en ik zal dan ook weer wekelijks gaan posten! Ik heb er zelf heel veel zin in en nog een lijstje met ideeën liggen, so be prepared. Ik ben in ieder geval heel erg klaar voor nog meer cosy outfits en kopjes thee, jullie? Geniet van alweer de laatste dag van het weekend en donderdagochtend staat er weer een post klaar. 

p.s [Oh en - sorry voor de zomerlovers - maar het is nog maar 97 dagen tot kerst ??!!]



9 opmerkingen:

  1. Superleuke outfit, vooral je jas vind ik echt tof! En heerlijk om zo af en toe tourist te zijn in je eigen stad, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja in Amsterdam valt er altijd genoeg te ontdekken, misschien een keertje samen fotograferen? Liefs!

      Verwijderen
  2. Leuke outfit! Die jas lijkt me zo heerlijk zacht, maar nog wel een beetje warm nu ;) Succes met je derde week Uni! Verder ben ik ook echt wel klaar voor de herfst, lekker cozy met geurkaarsen en chocomelk enzo~ zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa laat de herfst maar komen, al zijn de laatste zonnestralen toch ook wel fijn :)

      Verwijderen
  3. Wat een leuke stijl heb je! Hele mooie jas, en het spijkerrokje blijf ik altijd tof vinden :-) XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto's zijn echt heel erg leuk net las je fantastische outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief! dankjewel :) Er komen nog veel meer nieuwe (herfst) outfits aan

      Verwijderen
  5. lief zusieee!!! ziet er weer leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen