donderdag, december 24

'A VERY BERRY CHRISTMAS' MAKE UP LOOK



De vakantie is inmiddels begonnen en natúurlijk heb ik me dus totaal niet gehouden aan mijn blogplanning. Maar goed, wat is plannen in een vakantie nou? De afgelopen dagen heb ik heerlijk de tijd gehad om van alles voor jullie in elkaar te flansen, waaronder deze 'kerstige' make up look.  Lees gauw verder ...


(Sorry, sorry, maar ik kon het dus echt niet laten om mijn foto's a little christmas touch te geven.) Voor deze make up look heb ik gekozen voor verschillende tinten rood - vandaag 'verry berry' een hele leuke woordgrap - zowel op mijn ogen als op mijn lippen. Ik zal onderaan een lijstje maken met de producten die ik heb gebruikt, maar natuurlijk kun je dit namaken met je favoriete merk. Let's get started! 



Rood op je ogen, is misschien niet iets waar je meteen voor zou kiezen. Maar wat is er nu meer een kerstkleur dan rood? Het is belangrijk dat je kiest voor een kleur die er niet voor zorgt dat je ogen ontstoken lijken of dat het lijkt alsof je net hebt gehuild. Ik gebruikte een vrij rode tint over mijn gehele ooglid, maar om de kleur wat af te zwakken bracht ik een goudbruine kleur aan op het midden daarvan. In de hoeken van mijn ogen bracht ik een hele lichte kleur rosé aan, om mijn ogen groter te doen lijken. - Ik zie nu dat het er op de foto allemaal heel goud uit ziet, maar dat is het licht. Gebruik je fantasie! - De bruingoude kleur die ik eerder op mijn ooglid aanbracht gebruik ik ook om mijn onderste wimperrand mee te kleuren. Omdat ik geen harde lijnen wil, veeg ik zachtjes met mijn vinger langs mijn wimperrand. Om te blenden gebruik ik een matte en lichte kleur bruinrood, verder breng ik nog een beetje mascara aan en voila mijn ogen zijn klaar. 

Omdat ik mijn gezicht een warme en gouden uitstraling wil geven gebruik ik geen roze/ rode blush maar breng ik een lichte bronzer aan op mijn wangen als blush. Met het donkere deel van mijn bronzer palette maak ik zachtjes wat contour lijnen. Ik wil natuurlijk niet mijn hele gezicht volgooien met bronzer, dus ik gebruik net genoeg om mijn gezicht een beetje 'glow' te geven. Voordat ik begin met mijn make up, doe ik trouwens eerst een primer op - zie onderaan als je wilt weten welke -  Ik gebruikte deze keer een primer met een lichte 'shimmer' erin. Ook dit zorgt ervoor dat je huid en stralend uit ziet. En als we iets willen op kerst is het stralen! 
      

Ook op mij lippen bracht ik natuurlijk 'berry' kleuren aan. Soms als ik een beetje moeite heb met de kleur vinden die ik in mijn hoofd heb, mix ik er twee door elkaar. In dit geval een rode tint van essence (nr 18) en mijn oh zo geliefde paarse nummer 14 van de Hema. Tussen de twee kleuren door even in een papiertje happen en eventueel met een kwastje nog goed mengen op je lippen. (de lijst met gebruikte make up komt er zsm aan)

Met zoveel tekst zou je denken dat het allemaal een eeuwigheid duurt - youtube filmpjes zouden veel handiger zijn - maar je bent binnen tien minuten klaar. Ook fijn, als je toch te laat was met je klaarmaken voor het kerstdiner. Dit was hem dan, de 'very berry christmas look'. Natuurlijk kun je de look altijd nog wat opbouwen door bijvoorbeeld highlighter of nepwimpers, voor een echte feest look. 
Het is alweer heel lang geleden dat ik een make up look heb gedaan, dus ik hoop dat jullie hem leuk vinden! De komende dagen heb ik een nieuwe outfitpost, een fotoshoot met mijn broertje (jaja) en nog meer voor jullie klaar, dus stay tuned! 

Alvast heel fijne feestdagen allemaal. Geniet ervan! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten