maandag, januari 4

J A N U A R Y



Het blijft een gek gevoel, zo'n nieuw jaar. Zo schoon en fris, maar soms ook ineens toch zo doodgewoon. Want wat is er nu precies anders? Al een paar dagen loop ik met de gedachte dat ik maar eens goede voornemens moet gaan bedenken. Eigenlijk een gekke gedachte, want als ik terug kijk op 2015 ging er eigenlijk ontzettend veel goed. Uiteindelijk besloot ik toch maar eens een stukje te schrijven over wat doelen voor januari en de rest van het jaar en daarnaast wat spulletjes die ik de afgelopen week heb gekocht? Een beetje een mix van van alles dus ...  lezen jullie mee?





Natuurlijk kan je altijd beginnen met je leventje anders te leven. Je kan altijd dingen bedenken dat je bepaalde dingen anders wilt, maar toch geeft het nieuwe jaar zo'n heerlijk schoon gevoel: gewoon een goed moment om weer eens - of eindelijk weer - te reflecteren op de gang van zaken. Voor Januari heb ik een paar 'doelen' voor mezelf opgesteld. Zo wil ik graag beginnen met gitaarspelen, mij eindelijk inschrijven voor kickboks en eens wat vaker musea bezoeken. Maar wat ik vooral belangrijk vind, is stilstaan bij dingen die je toch eigenlijk best lekker voor elkaar hebt! Jezelf een klein schouderklopje geven is - als niemand kijkt haha - toch best oke? Daarom wil ik dus doorgaan met yoga zoals dat nu gaat en momenten blijven nemen om mezelf rust te geven, tijd blijven maken om eens lekker een dansje of drankje te doen met vrienden en mijn schoolritme er goed in blijven houden. 

Misschien is mijn grootste doel voor de aankomende maand - en mijn grootste advies aan jullie lieve lezers - dus een flinke portie self love. Arrogant? Egoïstisch? Oneens! Wat is er beter dan je jaar beginnen met een flinke boost van jezelf voor jezelf. Of je het nu haalt uit nieuwe muziek, een nieuwe agenda om te beginnen met een schone lei - zie bovenstaande afbeelding - of juist even geen goede voornemens: begin je jaar met wat extra investering in jezelf en de dingen die je gelukkig maken. Zo kocht ik vorige week op de Noordermarkt een heerlijke vintage trui en een ring om aan mijn collectie toe te voegen voor mezelf. Bij elkaar nog geen tientje, maar geluk zit hem soms in kleine dingen. Ook mijn nieuwe agenda maakt mij - en elke planner waarschijnlijk - erg gelukkig. Mijn agenda kwam dit jaar wel met een klein goed voornemen: niet om - alleen maar - vol te plannen met stressvolle zaken! Wat zijn jullie doelen deze maand?

Met een flinke dosis liefde aan jezelf,









1 opmerking:

  1. Ik ben het helemaal met je eens Chaske! Je mag jezelf af en toe best eens even tegen jezelf zeggen dat je goed doet wat je doet en dat je er best mag zijn. Wat vind ik trouwens toch altijd heerlijk om naar jou foto's te kijken en om je artikelen te lezen :) Je schrijft zo leuk <3 Een beete laat, maar nog een gelukkig nieuwjaar! <33

    BeantwoordenVerwijderen