maandag, september 12

EASY RECEPT: CASHEW HAVERMOUT


Op de fiets van college naar huis, kon ik eigenlijk aan niet anders denken dan: eten. Op de maandag kunnen we allemaal wel wat comfortfood gebruiken, zeker als er nog een week aan collegevoorbereidingen op de planning staat. Vandaag dus een een kort artikeltje met een easy recept voor een lekker havermoutje, om zo mee in het zonnetje te gaan zitten! (of binnen te studeren)  ...                                              Lees gauw verder


benodigheden:
blender / staafmixer 

ingrediƫnten:
- 40g cashewnoten
- 60g havervloken
- 6 dadels 
- half kopje water

En dan nu de super makkelijke instructies! Doe de cashewnoten en de havervlokken alsvast samen in de blenderkom en laat deze alvast weken in water. Gooi er niet teveel bij, maar zorg dat alles goed geweekt is. Ondertussen onpit je de dadels - als je niet handig al pitloze had gekocht - en ook deze gooi je in de blenderkom. Als de dadels niet nat genoeg zijn, kun je er nog wat water aan toevoegen. Nu alles in de blender and done. (Je kunt zelf water toevoegen om hem zo romig te maken als je wilt, of als je blender de nootjes niet aan kan) Boven op de havermout doe ik een beetje kokosschaafsel, wat frambozen en blauwe bessen. Als je wat meer spice wilt, kun je er ook wat kaneel op doen. Easy as that, een heerlijk en goed vullend onbijtje. 

Voor vandaag is het dus even een korte post. Ik vind het zelf jammer dat ik door mijn intreeweek en eerste college week weinig tijd heb gehad om bijvoorbeeld outfit fotos te schieten, but i am working on it. Donderdag staat er weer een post online, so stay tuned en mocht je het recept uit proberen laat het me dan zeker weten :) 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten