donderdag, september 1

NIEUW SCHOOLJAAR: HOW TO RELAX & REWIND


Met een warme buik van een lekkere kop thee, kruip ik nog snel even achter mijn laptop. Over minder dan een uur moet ik namelijk al weer aanwezig zijn voor de volgende activiteit van mijn intreeweek aan de universiteit. Het nieuwe schooljaar is dan toch echt weer begonnen en ik zelf kon - zeker tussen al het uitgaan en weinig slapen door - wel een beetje een boost gebruiken. Vandaag een post over mijn favoriete tips om jezelf weer even een boost te geven, voordat alle drukte weer begint  ...                          Lees gauw verder! 

1. Een warm bad + Lush avocado bathbomb
Ja, een bad is natuurlijk erg voor de hand liggend als je denkt aan een middag relaxen, vandaar dat het op nummer éen staat. Niets lekkerders dan een beetje suffen in het warme water en je zorgen 'weg laten drijven'. Ik vond vorige week deze heerlijke avocado bathbomb bij de Lush. Hij maakt je huid super zacht en je badkamer ruikt heerlijk fris. Een perfecte combi om de dag mee te beginnen!



2. Gezichtsmasker

Nu ik toch ik bad lig en mijn huidje zijdezacht laat worden, kan er net zo goed een gezichtsmasker bij. My latest favorite: Love Lettuce van - wie had dat verwacht - de Lush! Een heerlijke geur van lavendel (Zzz .. ) en hij maakt je huidje superzacht. Ook trekt het groene masker de roodheid uit je huid, mocht je huid door alle stress - en feestjes? uchum - nu al van slag zijn. 
 


3. Yoga! 
Mochten jullie het nog niet weten, ben ik ontzettend in to yoga. Na een tijdje lessen te hebben genomen doe ik het nu iets meer dan een jaar zelf zo vaak mogelijk. Ook na een heerlijk bad - of voor het slapen gaan, als je wakker wordt etc - vind ik het heel fijn om mezelf even wat 'me-time' te geven. Zelfs als je het nog nooit hebt gedaan kun je met een youtube video heel goed twintig minuten een 'easy lesje' volgen. Het is een heel goede manier om je lichaam een boost te geven en je hoofd leeg te maken. 

4. Pour myself some tea
Dan tot slot een simpel maar effectieve manier om jezelf op te frissen en/of te relaxen: een kopje thee natuurlijk. Hieronder zien jullie mijn lievelings thee op dit moment. Deze thee van Jacob Hooy heeft een heerlijk kruidige smaak en bevat onder andere brandnetel en paardenbloem. Een detoxthee kan erg fijn zijn om je dag mee te beginnen of als je misschien nét iets te veel van het studentenleven hebt genoten en je, je lichaam een kleine reiniging wilt geven. Deze thee is onder andere verkrijgbaar bij De Tuinen voor - even uit mijn hoofd - vijf euro. Let op! Ik gebruik nooit detox thee met laxerende middelen. Kijk voor gebruik altijd even op de verpakking voordat je de hele dag zit te relaxen op de wc .. 

Een wat korte post vandaag, maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Begin je schooljaar goed en vergeet geen tijd te maken voor jezelf, vrienden en andere leuke dingen. Neem ook rust en geniet vooral! Zelf moet ik nu in mijn kleding springen om mijn vierde dag als student op te pakken, geniet van je dag en laat je een comment achter? 



2 opmerkingen:

  1. Ik heb één keer yoga geprobeerd en ik werd er zo zenuwachtig van haha! Doe mij dan maar zo'n masker en bruisbal ( lush is love lush is lifee).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja yoga is misschien niet voor iedereen, but who doesnt love lush!

      Verwijderen