dinsdag, september 27

TUESDAYS LUNCH: A VEGGIE RECIPE


Lezend over 'drives' en emoties, begin ik toch langzaam honger te krijgen. Tussen de hoofdstukken door ren ik gauw even naar de keuken om wat brainfood klaar te maken. Omdat ik in mijn tentamen week zit, heb ik het eventjes te druk voor lange blogpost, maar vandaag toch even gauw een heel korte post met het recept van deze - wat mij betreft heerlijke - salade! Hungry? ...                                                Lees gauw verder! 


Ingrediënten
- halve courgette
- 2 à 3 handjes rucola 
- 75g sojaballetjes 
- 4 champignons
- humus
- honing
- kokosolie (of olie naar keuze)
- ongezouten cashewnoten
- parmezaanse kaas

Snijdt de courgette, sojaballetjes en champignons in stukjes/plakjes en bak deze op een laag vuurtje in kokosolie. Terwijl de groentjes warm worden, kun je alvast de super easy dressing maken: honing + humus , eventjes roeren met een lepeltje et voila. De cashewnoten hak je - doe voorzichtig - met een mes fijn en bak je op het laatst nog even mee. (Vergeet niet je groenten te roeren) Neem een lekker groot diep bord en leg de rucola hier alvast in, zodat je alle warme ingrediënten er bovenop kan leggen.  Als alles klaar is kan de dressing eroverheen en dan als finishing touch wat parmezaan (in plaats van zout). In 10 minuutjes een heerlijke en vullende salade. 
* Ik koop mijn sojaballetjes in de supermarkt, omdat hier ijzer en vitamine B12 aan toegevoegd zit, beide stoffen kun je als vegetariër goed gebruiken en vitamine B12 zit helaas alleen in vlees. 
Tip! Ook heel lekker met spinazie i.p.v rucola of probeer eens aubergine in plaats van/gemengd met courgette!

Zelf moet ik nu weer aan de slag, maar ik zou zeggen eetsmakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten