maandag, augustus 24

A brand new schoolyear, relax take it easy



Toen zelfs mijn oom en tante me aanspraken over de stilte op mijn blog, werd het toch wel echt tijd 'to face the truth'. Maar wat is the truth eigenlijk? Ik heb ontzettend lang niets gepost. Sterker nog, mijn camera niet eens aangeraakt. Na zo'n lange stilte en veel rust in mijn overvolle hoofd, besloot ik jullie eens in te lichten over wat zich daarin allemaal afspeelde de afgelopen tijd. Een post over schoolstress, doelen, rust en meer. Vol met foto's van een tevreden Chaska, die de eerste officiële maandag van school prima heeft overleeft ... 




Als je hoofd altijd tolt van gedachten, leer je daar vanzelf mee om te gaan. Toch raakte ik aan het einde van deze zomervakantie lichtelijk in paniek. Hoewel ik me meestal uiteindelijk wel kan motiveren voor een nieuw jaar, zat het deze keer niet mee. Ik weet niet hoeveel dagen achter elkaar ik letterlijk niets heb gedaan, maar laten we zeggen dat de laatste week gauw om was. Gelukkig blijf ik, na wat emotie, na-túur-lijk rationeel en besefte ik dat ik me ook gewoon niet klaar voel voor een eindexamenjaar. Met alle dagen dat ik niets nuttigs deed, kwam dus ook de stilte op mijn blog. Geen writersblock, geen burn out (dat zou wel heel snel zijn, zelfs voor mij), maar gewoon simpelweg de o zo heerlijke: schoolstress.


De eerste drie dagen waren even een klap in het gezicht van mijn heerlijk lazy vakantie routine, maar ik heb het overleeft en ik hoop jullie ook. Ook de eerste kletsnatte Maandag van het schooljaar ging me eigenlijk prima af en het gevoel van vorige week is (nu in ieder geval) ver te zoeken. Als je net als ik je bijna verslikte toen je besefte dat je echt ging beginnen deze week, terwijl je bedenkt hoe je al je slaaptekort nog zo snel in kan halen: raak niet in paniek. Normaal ben ik ontzettend slecht in mijn eigen advies opvolgen, maar you live and you learn. De afgelopen dagen bracht ik easy door met veel yoga, heerlijke 'Power Food' recepten van Rens Kroes, seizoen vier van Modern Family, heel veel thee en zelfs wat meer slaap. Alles onder controle!


Let's be honest: school blijft school en hoe mooi je het ook wilt maken met yoga en leven op een roze wolk, in het ritme komen is niet altijd even easy. Wees lief voor jezelf en ook al is de verleiding groot om je Netflix routine door te zetten, slaap eens een uurtje meer. Ik heb deze zomer en de afgelopen twee weken heel veel kunnen nadenken en dan past lang niet allemaal in éen post. Mijn doelen voor dit jaar zijn in ieder geval goed voor mezelf te zorgen, genoeg rust te nemen voor mijn drukke hoofd en natuurlijk wil ik veel meer bloggen, maar wel zonder stress. Natuurlijk lukt dit niet allemaal in éen keer en dan ga ik maar een keer naar school met wallen tot mijn knieën, want als de middelbare school me iets heeft geleerd (oh dit wordt sentimenteel en volwassen hoor):  At the end, it will be just fine.  


Liefs en veel succes allemaal, 
Chas 

1 opmerking: