donderdag, augustus 13

Over aankopen uit Frankrijk en terug zijn in Amsterdam



Het voelt als een eeuwigheid sinds de laatste keer dat ik iets schreef op mijn blog. De laatste week in Frankrijk zat het internet helaas helemaal niet mee en posten lukte al helemaal niet. Inmiddels ben ik na een autoreis van zeven uur en een uur met de trein vanuit Den Bosch, samen met Sep weer aangekomen in Amsterdam. Een week geleden kocht ik op een Franse brocante wat tweedehands spullen en kreeg ik een cadeautje van vriendje lief. Nu ik een dagje heb kunnen bijkomen en weer internet heb is het natuurlijk tijd om jullie eens wat te laten zien. Het was een tijdje stil op mijn blog, maar lees gauw verder ...





Op een van de laatste dagen bezochten we een brocante. Denk je nu: bro-wat? Een brocante is een markt waar allerlei mensen oude spullen komen verkopen en is heel typisch voor Frankrijk. Onder de bewolkte lucht en met af en toe een spatje regen, struinden we met een hele groep de kraampjes af. Tussen alle rommeltjes vond ik, echt een wonder, deze Levis 501. Dat de Française achter de kraam niet weet dat deze broeken toch wel weer in zijn in Amsterdam bleek wel toen ik dit prachtige paar mee kreeg voor twee euro. 




Over deze prachtige armband twijfelde ik nog even (waarom?), maar ik liep al snel terug naar de kraam waar ik hem gelukkig weer zag liggen. Ik ben echt ontzettend fan van sieraden met stenen en ik kan niet anders zeggen dat dat ik écht ongelooflijk blij ben met deze aankoop. Ook deze beauty was twee euro!



Samen met Sep sloeg ik weer een nieuw staartje van de brocante in. We bewonderden oude camera's, vintage lampen en verschillende kraampjes tot mijn oog viel op deze ontzettend leuke laarsjes. Ik heb een gelijk soort paar, die ik gebruik voor paardrijden. Hoewel deze daar ook voor bedoeld zijn gaan deze leren laarsjes toch gebruikt worden als alledaagse (superleuke) schoenen. Ongedragen en van echt leer kreeg ik ze mee voor drie euro! Met al deze aankopen kon ik met een gerust gevoel de brocante verlaten op naar huis. 

 

Als aller laatst een cadeautje dat ik kreeg van Sep, die me toch echt ongelooflijk goed kent. Na een dagje in Beaune verraste hij me met dit ontzettend leuke bakje. Speciaal in mijn favoriete kleur met een binnenkant van bamboe. Om heerlijke havermoutjes uit te eten en mooie blogfoto's mee te maken. Hij had het niet beter uit kunnen kiezen, ik ben er super blij mee! 


Nu ik weer terug ben in Amsterdam en maandag mijn boeken al weer op moet halen, weet ik dat het echte leven weer voor de deur staat. Ik ga mijn examenjaar in met nieuwe doelen, ideeën, plannen en goede moed. Een weekje wifiloos zijn is best goed voor je mindfullness en ik heb er ook heel er van genoten. Inmiddels ben ik dus weer terug online en heb ik allemaal nieuwe posts en plannen in mijn hoofd. In Frankrijk heb ik, zoals jullie misschien al hadden gezien, gewerkt aan een nieuwe layout. Natuurlijk is het nog niet perfect, maar voor nu ben ik er heel blij mee. Wat vinden jullie ervan?
Zijn jullie alweer klaar voor het nieuwe schooljaar? Nu nog maar even genieten van het zomerzonnetje ... 


Liefs, Chas




1 opmerking:

  1. Wat een prachtige dingen heb je gekocht! En wat goedkoop! Vooral die Levi's broek voor 2 euro! Jaloersssss, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen