dinsdag, augustus 4

A SIMPLE POOL PROOF HAIRSYLE


Met een heerlijk zomer zonnetje is het natuurlijk onvermijdelijk dat je een heerlijke duik neemt in de zee, het meer of het zwembad. Nu mijn haar kort is heb ik het probleem minder, maar vorige zomer eindigde ik altijd met een knot in de vorm van een vogelnestje. Toen het hier inmiddels 35 graden werd, was het dus ook wel tijd voor een hairstyle post (mijn eerste!) Kijk mee naar deze easy wet hair look ...


Na een workout in het veel te warme weer sprong ik meteen onder de douche om onder andere mijn haar even lekker te wassen. Handig voor deze look is om geen conditioner te gebruiken, omdat dit je haar heel glad maakt. Terwijl ik me insmeer met zonnebrand laat ik mijn haar in de handoek, het hoeft niet helemaal droog te worden. Als ik klaar ben is het tijd voor mijn haar, super easy want je hebt alleen een paar bobby pins en (kleine) elastiekjes nodig. First of all: begin met de voorste twee plukken en draai ze allebei naar de achterkant van je hoofd. Hier zet je ze vast met een elastiekje. En dit is dan ook het enige wat je doet: je pakt de volgende twee plukken en maakt het staartje vast over het andere staartje heen. Hoeveel twists je wilt maken kun je helemaal zelf bedenken en hangt een beetje af van hoe lang je haar is. Mijn korte lokken deed ik aan de onderkant in een knotje et voila! Pluspunt: het duurt maximaal vijf minuutjes :) 



Een super leuk item om deze simpele haarstijl een beetje aan te kleden vind ik deze 'hoofdketting'. Ik kocht hem vlak voor de zomer bij de Forever21 en ik vind het echt geweldig. Heel nonchalant en easy, maar het maakt het wel nét af. Het fijne aan deze look is dat hij juist mooi is als je haar nat is, dus kun je de hele middag in het water liggen. Om mijn haar een beetje te beschermen tegen de zon deed ik wat cocosboter in mijn natte lokken, dit geeft je haar een mooie glans. Ik hoop dat jullie het een leuke post vonden! Ik wilde al een hele tijd iets met haar doen, maar het kwam er telkens niet van. Het heerlijke is dat dit kan met kort en lang haar, dus laat het me zeker weten als je het hebt geprobeerd. Wat is jouw zwembad go to look?

Liefs,
Chas 

3 opmerkingen: