woensdag, juni 15

HAND- EN VOETVERZORGING

 Met mijn examens, een heerlijk weekje Mallorca en een 'bijkomweekje' in Nederland achter de rug, heb ik dan eindelijk echt de tijd om weer actief - hopelijk twee keer per week - te bloggen. Ik heb de afgelopen week vooral doorgebracht met, zoals ik al zei, bijkomen van Mallorca en tijd maken voor hobbies. Ook heb ik natuurlijk gebrainstormd over nieuwe blogposts en outfits. Ik ben in ieder geval terug en vandaag met een artikeltje over - ja echt - hand en voetverzorging!                                        Benieuwd? Lees gauw verder ...


Voor de meesten zijn dingen als je nagels lakken en je handen verzorgen niet per se iets nieuws, maar het leek me leuk om een paar van mijn lievelingsproducten met jullie te delen. Ook heb ik dus besloten voetverzorging te bespreken, terwijl ik als ik eerlijk ben, eigenlijk echt een hekel heb aan voeten (gewoon ieuw?). 

Met een heerlijke eerste week vol vrije tijd ben ik natúurlijk naar de Lush gegaan (where else?) om even een rondje te maken langs producten die ik nog niet geprobeerd had. Hoewel ik echt genoeg Lush goodies heb zoals shampoo, facewash, douchespullen en bodylotions, heb ik veel van hun producten nog niet geprobeerd; zo vond ik mezelf ik het hoekje met voetverzorging. Ik had toevallig een werkdag en een dagje door Amsterdam wandelen achter de rug, dus dat zal de reden wel geweest zijn dat ik toch eens wilde kijken. Uiteindelijk heb ik besloten om een - zie hierboven - leuke oranje 'voetscrub' mee te nemen. Goed, zo kwam ik dus bij voetverzorging en een kleine review voor dit artikeltje.

V O E T E N


Ik begin maar meteen met de voetverzorging. Zoals ik al zei, zijn voeten eigenlijk echt mijn minst favoriete lichaamsdeel, want nou ja ik vind het geheel van tenen etc - ja best gek - gewoon niet zo mooi haha. Op vakantie vorige week had ik gelukkig lieve vriendinnen die het daar nogal mee eens waren: voeten zijn het niet zo. Maar goed, een paar dagen geleden besloot ik in de Lush dat je, je voeten er dan tenminste op hun best uit kan laten zien. 
Mijn 'voetenroutine' bestaat allereerst uit een voetenbadje met olie naar keus. Al doe ik dit niet zo vaak is het eigenlijk toch zo fijn en makkelijk terwijl je bijvoorbeeld op je laptop bezig bent. Vervolgens dan de scrubsteen van de Lush. Om de steen niet al te snel op te maken, kun je eerst een scrubsteen van bijvoorbeeld de drogist gebruiken. Zelf ben ik super blij met deze 'Pumice Power'. Hij ruikt echt heerlijk fris en citrusachtig en is mild voor je voeten (zorg dat je niet je voetzool eraf scrubt met een scrubsteen etc). Als allerlaatst gebruik ik een heel fijne 'voetenspray' van Sanctuary (volgens mij ooit in Londen gekocht), maar een verzorgende voetspray is ook verkrijgbaar bij de Hema! Deze spray verkoeld en hydrateert je voeten: even laten intrekken en voetjes als cinderella.


H A N D E N

Dan door naar handverzorging. Mijn 'handroutine' doe ik zeker wel een paar keer per week en ik vind het heel fijn als mijn handen en nagels er zacht en verzorgd uitzien. 
Als eerst was ik mijn handen meestal even met een gewone handzeep en scrub ze daarna met de 'Hand Therapy' van Rituals. Natuurlijk zijn een nagelknippertje en een veil altijd handig, als je nagels eventueel nog wat bijgewerkt moeten worden. Mijn handen smeer ik het liefst in met de 'Charity Pot' hand- en bodylotion van Lush. Ik koop deze leuke kleine verpakking van twee euro bijna altijd als ik een bezoekje aan Lush breng, om in mijn tas mee te nemen. Zoals de titel al zegt, gaat het geld van dit potje 100% naar een goed doel én het is super tegen droge handen. Dan als laatst mijn nagels. Voor het grootste deel van de tijd heb ik geen kleurtje op mijn nagels en gebruik ik de 'Nail hardner' van Hema. Echt éen van mijn favorieten voor sterke en verzorgde nagels. Zo zijn mijn handen heerlijk zacht en mijn nagels mooi naturel. 

Dit was even een ander artikeltje dan normaal misschien, maar ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik ben heel blij dat ik nu dan echt de tijd heb om mijn blog weer op te pakken en er komen zeker nog meer verschillende artikeltjes aan. Stay tuned en voor nu: geniet van je dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten