dinsdag, juli 12

VROUWEN DIE LEZEN ZIJN GEVAARLIJK


'Vrouwen die lezen zijn gevaarlijk' .. Met dit bericht legde mijn moeder, afgelopen vrijdag na mijn diploma uitreiking, uit wat het idee achter de stapel cadeautjes op de tafel voor me was. Met een groot deel van mijn familie tegenover me, was ik ontzettend benieuwd naar wat ik allemaal zou krijgen. Een cadeau met een speciale betekenis ...                                                                                                              Lees je mee?



Hoewel ik zeker wel van lezen houd, ben ik helemaal niet zo gevaarlijk haha. Met dit boek - en grapje - begon de uitleg van mijn cadeautje. Nu ik klaar ben met studeren wilde mijn ouders me iets meegeven om me verder te ontwikkelen en mijn eigen boekencollectie zo te beginnen. 'Als je een boek leest dat een ander las, leer je diegene beter kennen ..' Mijn moeder vroeg al mijn familieleden een boek te kiezen dat hen bijstaat, waar ze waarde aan hechten of een verhaal dat ze aansprak, met het idee dat ik, door hun boek te lezen, dichter bij hen sta. 
Bij elk boek zat een (geschreven) boodschap, wat het cadeau extra persoonlijk en waardevol voor mij maakte. Ik ben er ontzettend blij mee en zal jullie - voor de lezers - zeker op de hoogte houden van het boek dat ik aan het lezen ben. 

        


Ondertussen ligt er dus een stapel boeken in mijn kamer. Van vegetarische kookboeken tot gedichtenbundels, van historische romans tot fotoboeken. Natuurlijk wordt niet iedereen wild van een stapel boeken - lees: mijn broertje vreesde al voor zijn diploma uitreiking - maar naast dat ik wél een lezer ben, vind ik de betekenis van het cadeau vooral heel mooi en zal ik zeker aan veel familie leden terugdenken als deze boeken ooit in mijn eigen huisje op de plank staan. Zelfs de non-lezers als mijn broertje hebben iets vol betekenis voor me gekozen. Ik kreeg van hem een kinderboek - huh? ja echt! - vol plaatjes en met een klein beetje tekst. Toch was het niet zomaar een kinderboek! Ik kan me niet eens voorstellen hoe vaak we 'van mug tot olifant' wel niet samen hebben gelezen of lief hebben geluisterd als mijn moeder het voor las.




Dit was even een andere post dan normaal, maar ik wilde dit cadeau toch even met jullie delen. Donderdag staat er weer een outfit online en misschien zondag nog een post voordat ik naar Peru vertrek. Voor de lezers onder jullie: laat me weten welke boeken jullie benieuwd naar zijn :) Stay tuned en geniet van je dag!




1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuk cadeau van je familie! Ik ben dol op cadeaus met betekenis!

    BeantwoordenVerwijderen